top of page

התקשור של רא - לימוד חוק האחד - מפגש 34

  • תמונת הסופר/ת: Nili Gafni
    Nili Gafni
  • 15 בדצמ׳ 2024
  • זמן קריאה 8 דקות

המפגש מתחיל במספר שאלות על התצורה הנכונה של פעילות גופנית, שתסייע לקרלה לשמור על גופה במצב חזק ובריא לצורך התקשורים. לאחר מכן, רא מתאר את החוויה של חדירה לשלב האינטליגנציה האינסופית. דון מבקש מרא להסביר מהי קארמה, ורא מסביר את הקארמה כמעין אינרציה רוחנית – תנועה שנוצרת כתוצאה ממעשים, וממשיכה להתגלגל עד אשר היא נעצרת על ידי הסליחה. הסליחה נחשבת לבלם של הקארמה, והיא יכולה להיעשות גם במהלך הגלגול, על ידי הבנה, קבלה, וסליחה לעצמי ולעצמי האחר. בנוסף, דון ורא דנים בדוגמאות לזרזים – אותן חוויות חיים שמובילות ללמידה וצמיחה. כאב, בעיקר רגשי, הוא דוגמה שכיחה, ולעיתים הוא מוביל ללמידה של סבלנות וחמלה. אך אם האדם לא משכיל להפיק לקחים מהכאב, נוצרת החמצה, ולעיתים אף סבל נוסף. המפגש גם נוגע בהשפעות של טכנולוגיה, מלחמות ומחלות מדבקות על ההתפתחות הרוחנית, ומראה כיצד כל אחד מהם יכול לשמש כזרז – אם האדם בוחר להשתמש בהם כך.




 


34.0 רא: אני רא. אני מקבל את פניכם באהבה ובאור של הבורא האחד האינסופי. אנו מתקשרים כעת.


34.1 שואל: הכלי מבקשת לדעת האם שני מחזורי פעילות גופנית קצרים ביום יהיו יותר טובים עבורה מאשר אחד ארוך?


רא: אני רא. זה לא נכון. התצורה הנאותה של הפעילות הגופנית של המכלול הפיזי לאורך תקופת שלושת החודשים בהם הכלי חשופה להתעצמויות חריגה במכלול הפיזי, מצריכה חיזוק של המכלול הפיזי. ניתן לראות בתצורה ההולמת כמחזור פעילות גופנית עיקרי אחד שלאחריו, מאוחר במחזור היומי שלכם, לפני מדיטציית הערב, מחזור פעילות גופנית נוסף שהוא כחצי מאורכו של הראשון. יתקבל הרושם כי זה יוביל להתעייפות הכלי. אולם, ההשפעה של זה תהיה חיזוק המכלול הפיזי והפחתת הפְּגִיעוּת הניתנת לניצול.


34.2 שואל: תודה רבה. כעת נתחיל בשאלות כלליות. ציינת בעבר כי חדירה של השלב השמיני, או שלב האינטליגנציה האינסופית, מאפשרת למכלול שכל/גוף/רוח להיאסף, אם זהו רצונו, בכל זמן/מרחב שהוא במהלך המחזור. כאשר החדירה הזו של השלב השמיני מתרחשת, מה חווה הישות שחודרת את השלב הזה? האם תוכל לומר לי זאת?


רא: אני רא. חווית כל ישות היא ייחודית בתפיסתה את האינטליגנציה האינסופית. התפיסות נעות בין שמחה חסרת-גבולות לבין מחויבות חזקה לשירות לאחרים במהלך הגלגול. ישות המגיעה לאינטליגנציה אינסופית לרוב תתפוס חוויה זו כאחת של עומק בל יתואר. יחד עם זאת, יהיה זה יוצא מגדר הרגיל מצד הישות לרצות מיד בהפסקת הגלגול. במקום זאת, הרצון לתקשר חוויה זו או להשתמש בה על מנת לסייע לאחרים חזק ביותר.


34.3 שואל: האם אפשרי עבורך לומר לי מה חוויתי, בסביבות 1964 אני מאמין שזה היה, כאשר בעת מדיטציה נעשיתי מודע למה שהייתי מחשיב כדחיסות שונה וכוכב לכת שונה, ונראה היה כי חוויתי מַעֲבָר לכוכב הלכת הזה? האם אפשרי עבורך לומר לי איזו חוויה זו הייתה?


רא: אני רא. אנו רואים נזק מסוים בחשיפה מלאה עקב הֲפָרָה[1]. [הערת המתרגם: ככל הנראה, רא מתכוונים כאן להפרת הרצון החופשי. נתון לפרשנות.] אנו מסתפקים בלהציע שישות זו, אשר אינה מסוגלת להכפיף עצמה בקלות לתהליך רגרסיה היפנוטית הנגרם ע"י אחרים, אף על פי כן, נתקלה בהזדמנויות להבנת הוויתה.


34.4 שואל: תודה. האם תוכל להגדיר קארמה?


רא: אני רא. ההבנה שלנו של קארמה היא זו שניתן לכנות אִינֶרְצִיָּה[2].[ הערת המתרגם: זהו מונח מלועזית שתרגומו הרשמי לעברית הוא "הַתְמָדָה".] אותן פעולות אשר הוכנסו לתנועה ימשיכו, תוך שימוש בדרכי האיזון, עד לאותו הזמן שבו העיקרון השולט או הגבוה-יותר, אותו אתם יכולים לדמות לַבְּלִימָה שלכם, או לַעֲצִירָה שלכם, יופעל. לעצירה זו של אינרציית הפעולה ניתן לקרוא מְחִילָה. שני המושגים הללו בלתי ניתנים להפרדה.


34.5 שואל: אם ישות מפתחת מה שנקרא קארמה במהלך גלגול, האם יש, אז, תכנות שלעיתים קורה כך שהיא תחווה זרז שיאפשר לה להגיע לנקודה של מחילה, וכך להקל על הקארמה?


רא: אני רא. זה, באופן כללי, נכון. אולם, הן העצמי והן כל עצמי-אחר שהוא אשר מעורב יכולים, בכל רגע נתון, דרך תהליך ההבנה, הקבלה והסליחה, לשפר את הדפוסים הללו.


זה נכון בכל נקודה שהיא בדפוס גלגולי. לפיכך, אחד אשר הניע פעולה כלשהי יכול למחול לעצמו ולעולם לא לחזור על השגיאה הזו. זה גם בולם, או עוצר, את מה שאתה מכנה קארמה.


34.6 שואל: תודה. האם תוכל לתת לי דוגמאות לפעולת זרז להפקת למידה תחת כל אחת מהכותרות מהמפגש האחרון שהיה לנו… האם תוכל לתת לי דוגמא לָעצמי הלא-ממומש מפיק זרז למידה?


רא: אני רא. הבחנו בהתעניינותך בזרז של כְּאֵב. החוויה הזו נפוצה ביותר בקרב הישויות שלכם. הכאב יכול להיות מהמכלול הפיזי. לעיתים קרובות יותר הוא מהמכלול השכלי[3] והרגשי. [הערת המתרגם: תורגם מהמונח הלועזי "מֶנְטָלִי" (במקור: "Mental"). לפיכך, תרגום חלופי אפשרי הוא "נַפְשִׁי". נתון לפרשנות.] במקרים בודדים הכאב הוא רוחני בטבע המכלול שלו. זה יוצר פוטנציאל ללמידה. השיעורים ללמידה משתנים. כמעט תמיד השיעורים הללו כוללים סבלנות, סובלנות, ואת היכולת להתנהל ביד רכה.


לעתים קרובות מאוד הזרז לכאב רגשי, בין אם הוא מוות של מכלול פיזי של עצמי אחר אהוב כלשהו או אובדן אחר לכאורה, יוביל פשוט לתוצאה הפוכה: למְרִירוּת, לחוסר סבלנות, לחֲמִיצוּת. זהו זרז שהשתבש. במקרים כאלו, אם כן, יינתן זרז נוסף על מנת להציע לעצמי הלא-ממומש עוד הזדמנויות לגילוי העצמי כבורא אשר מספיק כשלעצמו, המכיל את כל הקיים ואשר מלא בשמחה.


34.7 שואל: האם מה שאנו מכנים מחלות מדבקות משחקות תפקיד כלשהו בתהליך זה בהקשר לעצמי הלא-ממומש?


רא: אני רא. אלה המְכוּנּוֹת מחלות מדבקות הן אותן ישויות מהדחיסות השנייה המציעות הזדמנות לסוג זה של זרז. אם אין צורך בזרז זה, אזי ליצורים הללו מהדחיסות השניה, כפי שהייתם מכנים אותם, אין השפעה. שימו לב בבקשה כי בכל אחת מההכללות הללו קיימות אנומליות כך שאיננו יכולים להתייחס לכל נסיבה שהיא, אלא רק למקרה הכללי, או לאופי הדברים, כפי שאתם חווים אותם.


34.8 שואל: מהו התפקיד שמשחקים מה שאנו מכנים מוּמֵי לֵידָה בתהליך זה?


רא: אני רא. זהו חלק מתִּכְנוּת מכלול השכל/גוף השלם אשר מתממש במכלול השכל/גוף/רוח של הדחיסות השלישית. מוּמִים אלו מתוכננים כמגבלות המהוות חלק מהחוויה שמכלול הישות השלם התכוון ליצור. הדבר כולל נטיות מוקדמות גנטיות, כפי שבאפשרותכם לכנותן.


34.9 שואל: תודה, האם תוכל לתת לי מידע מאותו הסוג לגבי העצמי ביחס לעצמי החברתי?


רא: אני רא. העצמי הלא-ממומש עשוי למצוא כי שיעוריו הם אלו המפתחים כל מרכז שהוא ממרכזי זרימת האנרגיה של מכלול השכל/גוף/רוח. אינטראקציות העצמי החברתי עם העצמי לעיתים קרובות מתמקדות במרכזי האנרגיה השני והשלישי. אי לכך, אלו הפעילים ביותר בניסיונם ליצור מחדש או לשנות את החֶבְרָה הם אלו הפועלים מתוך תחושת צדק אישית, או מהתחושה שבידיהם תשובות שיארגנו כוח בתצורה נכונה יותר. ניתן לראות בזה כמעבר שלם מנטיה שלילית לחיובית. כל אחד מהשניים יפעיל את מרכזי קרנות האנרגיה הללו.


ישנם בודדים שרצונותיהם לסייע לחברה הם מטבע הקרן-הירוקה או מהקרנות הגבוהות יותר. אולם, הישויות הללו מעטות עקב ההבנה, אם יורשה לנו לומר, של הקרן הרביעית, שיש לִרְצוֹת יותר באהבה אוניברסלית הניתנת בחופשיות מאשר בשְׂרָרוֹת[4], או אף יותר מאשר ארגון מחדש של אנשים או של מבנים פוליטיים. [הערת המתרגם: שְׂרָרוֹת במקור: Principalities. התרגום המקובל של מונח זה לעברית הוא "נְסִיכוּיוֹת". התרגום הנבחר משקף יותר נכונה, למיטב הבנתנו, את כוונתם של רא. נתון לפרשנות.]


34.10 שואל: אילו ישות הייתה מוטה מאוד כלפי השפעות חברתיות חיוביות, מה זה יעשה לקרן הצהובה בהילה שלה בניגוד לישות המעוניינת ליצור אימפריה חברתית ולמשול בה ביד ברזל? מה יהיה ההבדל בין פעילויות הקרן הצהובה של שתי הישויות הללו?


רא: אני רא. הבה ניקח שתי ישויות פעילות כאלה בעלות נטייה חיובית שכבר לא נמצאות בזמן/מרחב הפיזי שלכם. זה הידוע בתור אלברט, שהלך לתוך חברה מוזרה, ועבורו גם ברברית, על מנת שיוכל לרפא. ישות זו הצליחה לגייס כמויות גדולות של אנרגיה ומה שאתם מכנים כסף. ישות זו השקיעה אנרגיה רבה מהקרן הירוקה גם כמרפא וגם באהבה לכלי המוזיקלי שלכם הידוע בתור האורגן. הקרן הצהובה של ישות זו הייתה בהירה והתגבשה כקריסטל הודות למאמצים שנדרשו על מנת להשיג את המימון להפצת מאמציה. אולם, הקרניים הירוקה והכחולה היו בעלות טבע בוהק להפליא גם כן. בהיות הרמות הגבוהות יותר, כפי שבאפשרותכם לכנותן, מופעלות, הנקודות הנמוכות יותר, כפי שבאפשרותכם לכנותן, נשארות, בישות מאוזנת, בוהקות למדי. 


הדוגמא האחרת היא הישות, מרטין. ישות זו התעסקה במידה רבה עם דפוסי רטט שליליים למדי בקרן הכתומה והצהובה. עם זאת, ישות זו הצליחה לשמור את אנרגיית הקרן הירוקה פתוחה ולכן, אם כבר, דווקא בשל חומרת המבחנים שעברה, ניתן לראות בישות זו כאחת שהתקטבה יותר כלפי החיובי עקב נאמנותה לשירות לאחרים בעודה עומדת בפני זרז עצום.


34.11 שואל: תוכל לתת לי את שמות המשפחה של אלברט ומרטין?


רא: אני רא. הישויות הללו ידועות לכם כאלברט שווייצר ומרטין לותר קינג.


34.12 שואל: חשבתי שזה נכון, אבל לא הייתי בטוח. האם תוכל לתת לי את אותו סוג המידע שקיבלנו כאן ביחס לאינטראקציה שבין העצמי הלא ממומש לבין העצמי וגאדג'טים, צעצועים, וכו'... המצאות?


רא: אני רא. במקרה הספציפי הזה אנחנו שוב מתרכזים, בעיקר, במרכזי האנרגיה הכתומים והצהובים.


במובן שלילי, ניתן לראות ברבים מהגאדג'טים בקרב העמים שלכם – כלומר, מה שאתם מכנים מכשירי התקשורת שלכם והסחות דעת אחרות, כגון המשחקים הפחות-תחרותיים – כבעלי חריגה שמשאירה את מכלול השכל/גוף/רוח בלתי-מופעל, כך שפעילות הקרן הצהובה והכתומה מוחלשת עד מאוד, ולפיכך מופחתת בקפידה האפשרות שבסופו של דבר תופעל הקרן הירוקה.


ניתן לראות באחרים מבין הגאדג'טים שלכם כְּכלים שבאמצעותם הישות חוקרת את יכולות המכלולים הפיזיים והשכליים שלה, ובמקרים בודדים, את יכולות מכלול הרוח, וכך היא מפעילה את הקרן הכתומה דרך מה שאתם מכנים ספורט קבוצתי ודרך גאדג'טים אחרים כגון אמצעי התחבורה שלכם. ניתן לראות בהם כדרכים לחקר רגשות כח; בייחוד, כח על אחרים או כח קבוצתי על קבוצה אחרת של עצמי-אחרים.


34.13 שואל: מהי ההשפעה הכללית של טלוויזיה על החברה שלנו ביחס לזרז זה?


רא: אני רא. מבלי להתעלם מניסיונות הנובעים מהקרן הירוקה של רבים לתקשר דרך אמצעי זה מידע, אמת, ויופי שעשויים להיות לעזר, עלינו להציע שסך ההשפעה של גאדג'ט זה הוא כזה של הסחת דעת ושינה.


34.14 שואל: האם תוכל לתת לי את אותו סוג המידע שעבדנו עליו כרגע ביחס לקשר שבין העצמי לבין מלחמה ושמועות על מלחמה?


רא: אני רא. תוכל לראות זאת ביחס לגאדג'טים שלכם. הקשר הזה בין העצמי לבין מלחמה מהווה תפיסה בסיסית של הישות המתבגרת. ישנו סיכוי גדול להאיץ בכל כיוון רצוי שהוא. אחד יכול להתקטב כלפי השלילי ע"י אימוץ גישות לוחמניות מכל סיבה שהיא. אחד עשוי למצוא עצמו במצב של מלחמה ולהתקטב כלפי החיובי במידת מה, מהפעלת הקרן הכתומה, הצהובה ואז הירוקה ע"י פעולות גבורה, אם תוכלו לכנות אותן כך, שננקטות כדי לשמר את מכלולי השכל/גוף/רוח של עצמי-אחרים.


לבסוף, אחד עשוי להתקטב בעוצמה רבה בקרן השלישית[5] על ידי הבעת עקרון האהבה האוניברסלית מתוך ויתור מוחלט על כל חריגה שהיא כלפי מעורבות בפעולות לוחמניות. בדרך זו, ישות עשויה להפוך לישות מודעת בתקופה קצרה מאוד של הזמן/מרחב שלכם. ניתן לראות זאת כְּמָה שהייתם מכנים התקדמות טראומטית. יש לציין שבקרב הישויות שלכם אחוז ניכר מכל התקדמות כולל בתוכו טראומה כזרז.


34.15 שואל: השתמשת כרגע במונח "קרן שלישית" באמירה הזו. האם זה היה המונח בו התכוונת להשתמש?


רא: אני רא. התכוונו לקרן הירוקה. הקושי שלנו טמון בתפיסתנו את הקרן האדומה והקרן הסגולה כקבועות; לפיכך הקרניים הפנימיות הן אלה שמשתנות ויש להתבונן בהן כסממנים של ותק בניסיונות ליצור אסיף.


34.16 שואל: האם הקרן האדומה, קרן אדומה עוצמתית, תשמש אם כן כמדד לותק במערכת הותק של הגלגולים, בנוסף לקרן הסגולה העוצמתית?


רא: אני רא. זה נכון חלקית. בהתבגרות או באסיף לדחיסות הרביעית החיובית, הקרן האדומה, בהיותה מופעלת, נתפסת רק כְּמָה שמהווה בסיס לכל המתרחש ברמות הרטט, כאשר הסכום של זה הוא אנרגיית הקרן הסגולה.


הקרן הסגולה מהווה את השיקול היחיד עבור הדחיסות הרביעית החיובית. בהערכת הניתנים לאיסוף לדחיסות הרביעית השלילית, עוצמת הקרן האדומה, כמו גם עוצמות הקרן הכתומה והצהובה, נבדקות די בקפידה, שכן מידה רבה של סִיבּוֹלֶת ואנרגיה מסוג זה נחוצים להתקדמות השלילית, בשל הקושי הקיצוני לפתוח את השער לאינסוף האינטליגנטי ממרכז "מקלעת השמש". זה נחוץ עבור האסיף לדחיסות הרביעית השלילית.


34.17 שואל: האם תוכל להשתמש בגֵּנֵרָל פָּאטוֹן שלנו כדוגמא ולומר לי את ההשפעה שהייתה למלחמה עליו בהתפתחותו?


רא: אני רא. זו תהיה השאלה המלאה האחרונה של מפגש זה. זה שעליו אתה מדבר, הידוע בתור ג'ורג', היה אחד שבו התִּכְנוּת מגלגולים קודמים יצר דפוס, או אינרציה, שהוא לא יכול היה לעמוד בפניהם בגלגול שלו בזמן/מרחב שלכם. ישות זו היתה בעלת הפעלה חזקה של הקרן-הצהובה, עם היפתחויות תְּדִירוֹת של הקרן-הירוקה והיפתחויות אקראיות של הקרן-הכחולה. אולם, היא לא מצאה את עצמה מסוגלת לשבור את התבנית של חוויות טראומטיות קודמות מִטֶּבַע לוחמני.


ישות זו התקטבה במידה מסוימת כלפי החיובי בגלגולה הודות לאמונתה המוחלטת באמת וביופי. ישות זו הייתה רגישה למדי. היא חשה כבוד/חובה גדולים כלפי שימור מה שהיא חשה כאמיתי, יפה וזקוק להגנה. ישות זו תפסה את עצמה כדמות אבירית. היא התקטבה במידת מה כלפי השלילי בחוסר-הבנתה את הקרן הירוקה שנשאה איתה, כאשר דחתה את עיקרון המחילה המוּבְלָע באהבה אוניברסלית.


הסך הכולל של גלגול זה, מבחינת רטט, היה עליה קלה בקיטוב החיובי אך ירידה ביכולת להיאסף עקב דחיית חוק או דרך האחריות; כלומר, היא הבחינה באהבה אוניברסלית, אך בכל זאת המשיכה להילחם.


34.18 שואל: האם יש לנו מספיק זמן כדי שאשאל אם המוות של ישות זו, כמעט מיד אחרי הפסקת המלחמה… האם ייתכן וזה קרה כדי שהיא תוכל להתגלגל מחדש באופן מיידי בשביל שאולי תספיק לאסיף?


רא:  אני רא. זה נכון במדויק.


34.19 שואל: תודה. אז רק אשאל אם יש משהו שבאפשרותנו לעשות כדי שלכלי יהיה יותר נוח או על מנת לשפר את התקשור?


רא: אני רא. הכל כשורה. אנו עוזבים אתכם, ידידיי, באהבה ובאור של האחד שהוא הכל בהכל. אני עוזב אתכם בשלווה נצחית. לכו הלאה, אם כן, ושמחו בכוחו ושלוותו של הבורא האחד האינסופי. אֲדוֹנָי.


[1] הערת המתרגם: ככל הנראה, רא מתכוונים כאן להפרת הרצון החופשי. נתון לפרשנות.

[2] הערת המתרגם: זהו מונח מלועזית שתרגומו הרשמי לעברית הוא "הַתְמָדָה".

[3] הערת המתרגם: תורגם מהמונח הלועזי "מֶנְטָלִי" (במקור: "Mental"). לפיכך, תרגום חלופי אפשרי הוא "נַפְשִׁי". נתון לפרשנות.

[4] הערת המתרגם: במקור: "Principalities". התרגום המקובל של מונח זה לעברית הוא "נְסִיכוּיוֹת". התרגום הנבחר משקף יותר נכונה, למיטב הבנתנו, את כוונתם של רא. נתון לפרשנות.

[5] הערת העורך: זה צריך להיות הקרן הרביעית. רא תיקנו את הטעות בתשובה הבאה.

bottom of page