top of page

חוק האחד (רָא) עם ארז בטאט, פרק 30: מהי אהבה, מדוע היא כוח יחודי, ועל הפיזיקה של דוּאי לארסון. אבני יסוד הבריאה ג׳

  • תמונת הסופר/ת: Nili Gafni
    Nili Gafni
  • 20 בדצמ׳ 2024
  • זמן קריאה 10 דקות

עודכן: 26 בפבר׳



שאלות: 20.6-8, 27.1-3, 27.12-18, 28.1-5


 

20.6 שואל: אם נדבר על השינוי המהיר שהתרחש במֶרְכָּב הפיזי, השינוי מהדחיסות השנייה לשלישית: זה, אמרת, התרחש תוך בערך דור וחצי. שיער הגוף אבד והיו שינויים מבניים.

 

אני מודע לפיזיקה של דיואי בי. לארסון (Dewey B. Larson), שמצהיר שהכל תנועה, או רטט. האם אני צודק בהנחתי | שהרטט הבסיסי, אשר יוצר את העולם הפיזי כפי שאנו חווים אותו, מִשְׁתַּנֶּה, | וכך יוצר מערכת שונה של פָּרָמֶטְרִים, נאמר, בתקופת הזמן הקצרה הזו בין שינויי דחיסות, ומאפשר סוג חדש של מֶרְכָּב? האם אני צודק?

 

רא: אני רא. זה נכון.

 

20.7 שואל: רק בתור הערת שוליים, שאלה צדדית: האם הפיזיקה של דיואי לארסון נכונה?

 

רא: אני רא. הפיזיקה של רטט הקול, דיואי, היא מערכת נכונה במסגרת מה שהיא מסוגלת להגיע אליו[1]. ישנם אותם דברים שאינם כלולים במערכת הזו. עם זאת, אלה שיבואו לאחר הישות המסוימת הזו, תוך שימוש בעקרונות הבסיסיים של הרטט ולמידת חריגות-רטט, יתחילו להבין את מה שידוע לכם ככְּבִידָה ואת אותם דברים שאתם מחשיבים כרַב-מימדיים[2]. נדרש כי דברים אלו ייכללו בתיאוריה פיזיקלית, הבה נאמר, אוניברסלית יותר.

 

20.8 שואל: האם ישות זו, דיואי, אם כן...האם הוא הביא את החומר הזה בגלגול שלו לצורך שימוש בעיקר בדחיסות הרביעית?

 

רא: אני רא. זה נכון.


[1] הערת המתרגם: במקור: "is a correct system as far as it is able to go…". זה נתון לפרשנות, אך מההקשר נראה שכוונת רא היא שהתיאוריה נכונה רק במסגרת אותם תחומים בהם היא עוסקת, אך לוקה בחסר אם משווים אותה לתיאוריה מקיפה יותר. ייתכן וניתן לדמות זאת למֵכָנִיקָה הקלאסית בפיזיקה, אשר נחשבה לנכונה עד אשר תורת היחסות פותחה ע"י אלברט איינשטיין והוּכְחָה כנכונה אֶמְפִּירִית. ניתן לומר כי המֵכָנִיקָה הקלאסית עדיין נכונה ובעלת-ערך כאשר עוסקים בתנועת גופים בעלי מהירות הנמוכה משמעותית ממהירות האור, אך כאשר שוקלים אותה ביחס לפיזיקה המודרנית בשלמותה כיום, היא לוקה בחסר ביכולתה להסביר תופעות פיזיקליות אחרות.

[2] הערת המתרגם: במקור: "n dimensions". במתמטיקה, השימוש באוֹת האנגלית 'n' מבטא, לרוב, פרמטר שיכול לייצג כל ערך שלם בין 1 לאינסוף. מכאן השימוש במונח "רַב"-מימדית בתרגום לעברית.


27.1 שואל: במפגש הזה, חשבתי שנתחיל את הספר השני של חוק האחד[1], שיתמקד במה שאנו מחשיבים כהיבט החשוב היחיד של הווייתנו.

 

עם זאת, ג׳ים חש מחויבות לשאול שתי שאלות שֶׁפול שוקלי (Paul Shockley) ביקש ממנו לשאול, ואשאל את שתי השאלות הללו קודם, למקרה שתוכל לענות עליהן לפני שנתחיל באמת. השאלה הראשונה היא: פול שוקלי מציג תקשור – תיקון, פול שוקלי מְתַקְשֵׁר כעת את אותו מקור שאדגר קייסי (Edgar Cayce) תקשר, ופול קיבל מידע שהוא לקח חלק בעיצובן ובבנייתן של הפירמידות המצריות. האם תוכל לומר לנו מה היה תפקידו במאמץ זה?

 

רא: אני רא. זה היה במהלך רצף המרחב/זמן שלכם, בשתי תקופות ובשני מִשְׁכֵי-חיים. בראשונה, פיזית בטבעה, הוא עבד עם ישויות הקונפדרציה במה שאתם מכירים כאטלנטיס, לפני בערך שלושה עשר אלף [13,000] משנותיכם. זיכרון זה שׁוּלַּב בלא-מודע, הבה נאמר, של מכלול השכל/גוף/רוח של ישות זו בשל רצונה הקיצוני להיזכר בשירות הריפוי והקיטוב המתאפשר על ידי מנגנוני הקריסטל וְהַמְּרַפֵּא הטעון.

 

החוויה השנייה הייתה בערך אלף [1,000] משנותיכם לאחר מכן אשר במהלכה ישות זו הכינה, במידה מסוימת, את תודעת אַנְשֵׁי מה שאתם מכנים כעת מצריים, כך שיָכְלוּ להציע את הקריאה שאפשרה לאלו ממכלול הזיכרון החברתי שלנו להלך בין העמים שלכם. במהלך חווית החיים הזו, ישות זו הייתה מִטֶּבַע איש-דת ומורה והצליחה לזכור, באופן חורג-למחצה, את הלמידה/לימודים של חוויות הפירמידה האטלנטיות. כך, ישות זו הפכה לְבונה של המחשבה הארכיטיפית של חוק האחד עם חריגה כלפי ריפוי, מה שסייע לאנשינו להביא זאת לכדי התגשמות פיזית במה שהייתם מכנים תקופה מאוחרת יותר לפי מדידת הזמן שלכם.

 

27.2 שואל: השאלה השנייה היא: פול קיבל גם מידע המעיד על כך שהיו ישויות אחרות שסייעו בבניית הפירמידות שלא היו לגמרי גשמיות בדחיסות השלישית. הן היו גשמיות מהמותניים עד לראשיהן, אך לא מהמותניים עד לכפות רגליהן. האם ישויות כאלה אכן היו קיימות בבניית הפירמידות, ומי הן היו?

 

רא: אני רא. שקול, אם תרצה, את האינסוף האינטליגנטי הנוכח בספיגת החַיּוּת וההוויה כאשר הוא נעשה מקודד לאנרגיה אינטליגנטית בשל הַטְבָּעוֹת המחשבה של אלו המסייעים לאבן החיה להגיע לצורה חדשה של הוויה. השחרור והשימוש באינסוף האינטליגנטי למשך תקופה קצרה מתחיל לספוג את כל המימדים העוקבים, או השלובים זה בזה, ובכך מציע מבטים חטופים על אלו המקרינים על גבי החומרי את מחשבתם. ישויות אלה לפיכך מתחילות להיעשות גשמיות אך אינן נשארות גלויות לעין. ישויות אלה היו התגלמות צורות-המחשבה, או התגשמות נראית לעין מהדחיסות-השלישית, של מכלול הזיכרון החברתי שלנו כאשר הצענו קשר מהאינסוף האינטליגנטי שלנו לאינסוף האינטליגנטי של האבן.

 

27.3 שואל: תודה רבה. כעת אמשיך בתהליך התחלת הספר השני של חוק האחד[2].  זו, אניח, תהיה משימה קשה הרבה יותר מאשר הספר הראשון משום שאנו רוצים להתמקד בדברים שאינם ברי-חלוף, וכשואל ייתכן שיהיה לי קושי לפעמים.


 כאשר יהיה לי קושי כזה, אני עלול לחזור למספר שאלות אשר הן ארעיות בחלקן פשוט בגלל שלא אהיה מסוגל לנסח מה שאני באמת צריך לנסח, ואני מתנצל על כך. אבל אנסה כמיטב יכולתי להישאר בנתיב ולהסיר דברים חסרי-ערך מהספר אם הם יקרו במהלך התשאול שלי[3].

[1] הערת העורך: כל השאלות והתשובות שהוסרו, שוחזרו.


כתבתי את האמירה שאיתה אתחיל. היא: רוב הישויות בדחיסות הזו ממקדות את שכלן על מצב או פעילות ארעיים תוך התחשבות מועטה בערכם ככלי, או כעזר, לצמיחתן ולהבנתן את המהות האמיתית, או חסרת-החריגה, של הבריאה שממנה הן חלק בלתי נפרד.

 

ננסה, בכך שנתחיל בתחילת הבריאה, לבסס סקירה כללית של עצמנו בתוך הבריאה, ובכך להגיע לנקודת מבט בוחנת מיודעת יותר של מה שאנו מחשיבים כמציאות. התקווה היא שתהליך זה יאפשר לנו להשתתף בצורה יעילה יותר בתהליך ההתפתחות.

 

ארצה להתחיל עם הגדרות של מילים שהשתמשנו ועודנו משתמשים בהן, שככל הנראה לא הבנו – וככל הנראה לא נוכל להבין – באופן מוחלט, אך מאחר שהמילים הראשונות שאנו משתמשים בהן הן אינסוף אינטליגנטי, ארצה שתגדיר כל אחת ממילים אלו ושתתן לי את הגדרת השילוב שלהן.

 

רא: אני רא. רטטי מכלול השכל שלך מצביעים על שאלה. אולם, מכלול רטט הקול שלך מעיד על העדפה. אנא נסח מחדש.

 


[1] הערת העורך: למידע אודות הספרים המקוריים, ראה הערת שוליים ב-13.3.

[2] הערת העורך: למידע אודות הספרים המקוריים, ראה הערת שוליים ב-13.3.

[3] הערת העורך: כל השאלות והתשובות שהוסרו, שוחזרו.



27.12 שואל: הייתי רוצה שתגדיר אהבה במובן של... במובן שלה כחריגה השנייה.

 

רא: אני רא. יש להגדיר זאת על רקע האינסוף האינטליגנטי, או אחדות, או הבורא האחד, עם החריגה הראשונית של הרצון החופשי. ניתן אז לראות בַּמונח אהבה כמוקד, כבחירת אופן המתקפה, כסוג אנרגיה מסדר גבוה ביותר, הבה נאמר, שגורמים לאנרגיה אינטליגנטית להיווצר מפוטנציאל האינסוף האינטליגנטי בדרך מאוד מסוימת. חלק מאנשיכם עשויים אז לראות בה כאובייקט במקום כפעילות, והם יסגדו לעיקרון מוקד האנרגיה החזק ביותר הזה כאילו הוא הבורא, במקום לאחדות, או לאחידות, שממנה כל אהבה נובעת.

 

27.13 שואל: האם אהבה... האם יש התגשמות של אהבה שנוכל לקרוא לה רטט?

 

רא: אני רא. שוב אנו מגיעים לקשיים סמנטיים. רטט, או דחיסות, האהבה, או ההבנה, אינם מונחים שמשתמשים בהם באותו מובן כמו בחריגה השנייה, אהבה; החריגה אהבה היא המפעילה הגדולה והבוראת-השותפה הראשונית של בְּרִיאוֹת מגוונות תוך שימוש באינסוף האינטליגנטי; רטט האהבה הוא הדחיסות שבה אלה שלמדו לבצע פעולה שנקראת ״לאהוב״ ללא חריגה משמעותית, מחפשים אז את דרכי האור או החוכמה.

 

כך, במובן הרטט, אהבה נכנסת לאור. במובן של פעילות האחדות מתוך רצונה החופשי, אהבה משתמשת באור ויש לה את הכוח לכוון אור בחריגותיו. לפיכך מכלולי רטט מסכמים לאחור[1] את הבריאה באחדותה, ובכך מציגים את המקצב, או הזרימה, של פעימת הלב הגדולה, אם להשתמש באנלוגיה זו.

 

27.14 שואל: אומר אמירה שחילצתי מתוך הפיסיקה של דיואי לארסון (Dewey Larson) שעשויה להיות קרובה למה שאנחנו מנסים להסביר, או שלא. לארסון אומר שהכל תנועה, שאנו יכולים להתייחס אליה כאל רטט; ושרטט זה, המהווה רטט טהור שאינו פיזי בשום אופן, או בשום צורה, או בשום דחיסות, רטט זה, על ידי… התוצר הראשון של רטט זה הוא מה שאנו מכנים הפוֹטוֹן, חלקיק אור.

 

ניסיתי לעשות אנלוגיה בין הפתרון הפיזי הזה והמושג של אהבה ואור. האם זה קרוב למושג של אהבה היוצרת אור, או שלא?

 

רא: אני רא. אתה צודק.

 

27.15 שואל: אז ארחיב מעט על מושג זה. יש לנו את הרטט האינסופי של אהבה, שיכול להתרחש, אני מניח, בתדרים שונים, אם יש לכך משמעות בהקשר זה. אני מניח שזה מתחיל בתדר בסיסי אחד.

 

האם יש לזה משמעות כלשהי? האם יש היגיון בדְּבָרַי? האם זה נכון?

 

רא: אני רא. כל אהבה, כפי שאתם מכנים את המניעים[2] הראשוניים, מגיעה מתדר אחד, אם תרצו להשתמש במונח זה. תדר זה הוא אחדות. היינו מדמים זאת דווקא, אולי, לחוזק במקום לתדר. חוזק זה הוא אינסופי, התכונות הסופיות נבחרות על ידי טבעה הייחודי של תנועה ראשונית זו.

 

27.16 שואל: אז רטט זה, אשר בהיעדר הבנה טובה יותר, נקרא לו תנועה טהורה; הוא אהבה טהורה. הוא...הוא אינו… עדיין אין שום דבר מְרוּכָּז[3], הבה נאמר, על מנת ליצור שום סוג, או דחיסות, של אשליה. אהבה זו אז יוצרת, דרך תהליך זה של רטט, פוֹטוֹן, כפי שאנו מכנים אותו, שהוא החלקיק הבסיסי של האור. פוֹטוֹן זה, אז, דרך תוספת של רטטים וסיבובים, הולך ונִדְחַס לחלקיקי הדחיסויות, מגוון הדחיסויות שאנו חווים. האם זה נכון?

 

רא: אני רא. זה נכון.

 

27.17 שואל: עכשיו, ה – אז לָאוֹר שמייצר את הדחיסויות יש מה שאנו מכנים צבע, וצבע זה מחולק לשבע קטגוריות של צבע. האם תוכל לומר לי, האם יש סיבה או הסבר לקטגוריות הצבע הללו? האם תוכל לומר לי משהו על זה?

 

רא: אני רא. זאת תהיה השאלה המלאה האחרונה למפגש זה היות וכלי זו נמוכה באנרגיה חיונית. נענה בקצרה, ותוכל לשאול בהרחבה במפגשים העוקבים.

 

טבען של תבניות רטט היקום שלכם תלוי בתצורות הַמוּחָלוֹת על פני החומר המקורי, או האור, על ידי המוקד, או אהבה, תוך שימוש באנרגיה האינטליגנטית שלו ליצירת דפוס מסוים של אשליות, או דחיסויות, על מנת לספק[4] את ההערכה האינטליגנטית שלו בכל הנוגע לשיטה להכרת עצמו. לפיכך הצבעים, כפי שאתם מכנים אותם, הם מֵצַריים, או צרים, או נחוצים, ככל שניתן לבטא, בהינתן רצון האהבה.

 

ישנו מידע נוסף שנשמח לחלוק בכך שנענה לשאלותיך. אולם, איננו רוצים לרוקן את הכלי. האם יש שאלה הכרחית קצרה לפני שנעזוב?

 

27.18 שואל: הדבר היחיד שאני צריך לדעת, הוא האם יש משהו שביכולתנו לעשות על מנת שלכלי יהיה יותר נוח, או כדי לסייע לה או לתקשור?

 

רא: אני רא. כלי זו חווה מעט אי-נוחות. ייתכן שתצורה פשוטה יותר של הגוף תהיה הולמת בהינתן השיפור שחל במצב המכלול הפיזי של הכלי.

 

אני רא. אתם קפדניים במאמציכם. אנו נהיה אתכם. אנו עוזבים אתכם כעת באהבה ובאור של הבורא האחד האינסופי. שמחו, אם כן, בכוחו ובשלוותו של הבורא האחד האינסופי. אֲדוֹנָי.



[1] הערת המתרגם: מסכמים, או חוזרים על תהליך הבריאה, בכיוון ההפוך - לאחור. במקור: "Recapitulate in reverse".

[2] הערת המתרגם: "מניעים" במובן של מייצרים תנועה או מובילים לתנועה, מזיזים. במקור: "Movers".

[3] הערת המתרגם: "מְרוּכָּז" במובן האנלוגי לזה בו נעשה שימוש בפיסיקה. תרגומים חלופיים אפשריים הם "מְעוּבֶּה" או "דָּחוּס". במקור: "Condensed".

[4] הערת המתרגם: "לספק" במובן של לענות על צורך כלשהו, להוביל לשביעות-רצון. במקור: "Satisfy".



28.1 שואל: ייתכן ואני חוזר קצת לאחור ושאעשה כמה התחלות שווא היום, בגלל שאני חושב שאנחנו נמצאים בחלק שייתכן והוא החשוב ביותר במה שאנו עושים בניסיון להבהיר, דרך התשאול, כיצד הכל אחד, וכיצד הכל מגיע מאינסוף אינטליגנטי אחד. זה דבר שקשה עבורי לעשות, אז אנא היה סבלני עם הטעויות בתשאול שלי.


המושג שיש לי כרגע על התהליך, על סמך מה שאמרת לי ועל סמך חלק מהחומר של דיואי לארסון הנוגע לפיסיקה של התהליך - יש לי את התפיסה שהאינסוף האינטליגנטי מתרחב כלפי חוץ מכל המיקומים, שבכל מקום. הוא מתרחב כלפי חוץ בכל כיוון באופן אחיד בדומה לשטח הַפָּנִים של בלון או בועה, מתרחב כלפי חוץ מכל נקודה שבכל מקום. הוא מתרחב כלפי חוץ במה שנקרא מהירות יחידתית[1], או מהירות האור. זוהי תפיסתו של לארסון את ההתקדמות של מה שהוא מכנה מרחב/זמן. האם המושג הזה נכון?


רא: אני רא. מושג זה אינו נכון, כמו כל מושג שהוא של האינסוף האינטליגנטי האחד. מושג זה נכון בהקשר של לוגוס, אהבה, או מיקוד יחידים מסוימים של בוראים אלו אשר בחרו, הבה נאמר, את חוקי הטבע שלהם ואת הדרך לבטא אותם באופן מתמטי או אחר.


האינסוף האינטליגנטי האחד הבלתי-מובחן, הבלתי-מקוטב, המלא והשלם, הוא המאקרו-קוסמוס של הישות עֲטוּיַת-המסתורין. אנו שליחים של חוק האחד. אחדות, במסגרת קירוב זה של ההבנה, אינה יכולה להיות מוגדרת על ידי אף פיסיקה אלא רק להיות אינסוף אינטליגנטי מופעל, או מתאפשר, עקב זרז הרצון החופשי. ייתכן וקשה לקבל זאת. אולם, התובנות שיש לנו לשתף מתחילות ונגמרות במסתורין.


28.2 שואל: ובכן, הגענו אתמול לנקודה בה התייחסנו לצבעים של אור. אמרת ש-"טבען של תבניות רטט היקום שלכם תלוי בתצורות הַמוּחָלוֹת על פני החומר המקורי, או האור, על ידי המוקד, או אהבה, תוך שימוש באנרגיה האינטליגנטית שלו ליצירת דפוס מסוים של… של אשליות או דחיסויות", ואז לאחר חומר זה אמרת שיש מידע נוסף שתשמח לשתף, אך זמננו אזל. האם תוכל להשלים את המידע הנוסף על כך?


רא: אני רא. בכך שאנו דנים במידע זה אנו, אם כן, הבה נאמר, חוזרים במהירות לאחור לשיטות ההבנה או הראייה המסוימות של זה אשר מכלול רטט הקול, דיואי, מציע; בהיות זה נכון עבור המשמעות השנייה של האינסוף האינטליגנטי: הפוטנציאל אשר דרך זרז יוצר את הקִינֵטִי[2].


מידע זה מהווה התקדמות טבעית לבחינת הצורה הקינטית של סביבתכם. באפשרותכם להבין כל צבע, או קרן, כ-, כפי שאמרנו, הקצאה מאוד מסוימת ומדויקת של ייצוג האינסוף האינטליגנטי באמצעות אנרגיה אינטליגנטית, לאחר שבחנתם כל קרן קודם לכן במובנים אחרים.[3]


הערת העורך: בהקשר זה, ניתן להגדיר הַקְצָאָה כ- "לְפַצֵּל ולהקצות בהתאם לתוכנית כלשהי".


מידע זה עשוי להיות לעזר כאן. אנחנו מדברים כעת באופן כללי על מנת להעמיק את המשגתכם בנוגע לטבעו של מה שקיים. היקום שבו אתם חיים מהווה סיכום[4], בכל אחד מחלקיו, של האינסוף האינטליגנטי.


לפיכך תראו את אותם הדפוסים חוזרים על עצמם בתחומים הפיזיים והמטאפיזיים;

הקרניים או הקצאות האור הן, כפי שאתה משער, אותם תחומים של מה שבאפשרותך לכנות האשליה הפיזית אשר מסתובבים, רוטטים, או בעלי אופי שניתן, הבה נאמר, לספור, או לסווג, באופן סיבובי במרחב/זמן כפי שתואר על ידי זה הידוע כדיואי; לחלק מהחומרים יש מגוון מהקרניים השונות בהתגשמות פיזית הנראית לעין, כאשר זה ניכר בטבע המינרלים הגבישיים אשר אתם מחשיבים כיקרים, בהיות אבן האוֹדֵם אדומה וכדומה. 


28.3 שואל: אור זה שהופיע כתוצאה מרטט, שנובע מאהבה. אני הולך לשאול אם אמירה זו נכונה. האם זה נכון?


רא: אני רא. אמירה זו נכונה.


28.4 שואל: אוקיי. האור הזה, אם כן, יכול להידחס לחומר כפי שאנחנו מכירים אותו בדחיסות שלנו, לכל היסודות הכימיים שלנו בגלל סיבובי הרטט במרווחים מדידים, או ביחידות, של מהירות זוויתית. האם זה נכון?


רא: אני רא. זה נכון למדי.


28.5 שואל: תודה. אני תוהה, מהו הזרז, או המפעיל, של הסיבוב? מה גורם לסיבוב כך שהאור נדחס ליסודות הפיזיים או הכימיים שלנו?


רא: אני רא. יש צורך לשקול את הפונקציה המאפשרת של המיקוד הידוע כאהבה. אנרגיה זו היא בעלת אופי מְסַדֵּר. היא מסדרת באופן מצטבר מהגדול לקטן כך שכאשר היקום שלה, כפי שבאפשרותכם לכנות זאת, מושלם[5], אופן ההתפתחות של כל פרט טמון באור החי, ועל כן יתפתח באופן מסוים כלשהו; היקום שלכם אשר נלמד כהלכה באופן אמפירי על ידי אלו שאתה מכנים מדענים, ואשר הובן, או נחזה, הבה נאמר, בדִּיּוּק רב יותר על ידי התובנות, או הויזואליזציות, של זה הידוע כדיואי.


[1] הערת המתרגם: תרגום חלופי אפשרי הוא "מהירות יחידה". במקור: "Unit velocity".

[2] הערת המתרגם: מונח מלועזית שבא לתאר מושגים הקשורים לתנועה.

[3] הערת העורך: בהקשר זה, ניתן להגדיר הַקְצָאָה כ- "לְפַצֵּל ולהקצות בהתאם לתוכנית כלשהי".

[4] הערת המתרגם: תרגום חלופי אפשרי הוא "חזרה מחדש [על]". במקור: "Recapitulation".

[5] הערת המתרגם: "מוּשְׁלָם" מלשון "הַשְׁלָמָה" ולא "שְׁלֵמוּת". במקור: "Complete".


©The Ra Contact 2018 by L/L Research (Louisville, KY) https://www.llresearch.org/he/

bottom of page