top of page

חוק האחד (רָא) עם ארז בטאט, פרק 37: מדיטציה על פי רא - מהי, מה חשיבותה והאם יש שיטה מועדפת?

  • תמונת הסופר/ת: Nili Gafni
    Nili Gafni
  • 13 בדצמ׳ 2024
  • זמן קריאה 3 דקות

עודכן: 26 בפבר׳




שאלות: 10.14, 15.14, 17.14, 19.13, 38.10, 42.13, 43.31, 49.6, 49.7, 49.8, 84.4, 66.19


 

10.14 שואל: לשם התפתחותו הכללית של קורא ספר זה, האם תוכל לציין כמה דפוסי פעולה או תרגילים לביצוע כדי ליצור האצה אל עבר חוק האחד?

 

רא: אני רא.

 

תרגיל מספר אחת. זהו, בקירוב, התרגיל הכמעט-ממוקד-ביותר ובר-השימוש ביותר בתוך מכלול האשליה שלכם. הרגע מכיל אהבה. זהו/זוהי השיעור/מטרה של אשליה או דחיסות זו. התרגיל הוא לחפש במודע אחר אהבה זו, בחריגות המודעות וההבנה. הניסיון הראשון הוא אבן הפינה. על בחירה זו נשענת שאר חווית-החיים של ישות. החיפוש השני אחר האהבה שבתוך הרגע מתחיל את ההוספה. החיפוש השלישי מעצים את השני, הרביעי מעצים או מכפיל את השלישי. כמו בסוג הקודם של העצמה, תהיה מידה מסוימת של אובדן עוצמה עקב הפגמים הקיימים בחיפוש הנובעים מחריגה של חוסר-כנות. אולם, ההצהרה המודעת מהעצמי אל העצמי על השתוקקותו לחפש אחר אהבה היא פעולה כה מרכזית של הרצון, שכמו מקודם, אובדן הכוח הנגרם בשל חיכוך זה הוא זניח.

 

תרגיל מספר שתיים. היקום הוא ישות אחת. כאשר מכלול שכל/גוף/רוח צופה במכלול שכל/גוף/רוח אחר, ראו את הבורא. זהו תרגיל מועיל.

 

תרגיל מספר שלוש. הביטו במראה. ראו את הבורא.

 

תרגיל מספר ארבע. הביטו בבריאה הטמונה במכלול השכל/גוף/רוח של כל ישות. ראו את הבורא.

 

הבסיס או התנאי המקדים של תרגילים אלו הוא חיבה6 כלפי מה שניתן לכנות מדיטציה, הרהור, או תפילה. עם גישה זו, ניתן לעבד את התרגילים הללו. בלעדיה, הנתונים לא ישקעו מטה אל תוך שורשי עץ השכל, דבר אשר יפעיל וירומם את הגוף ויטביע חותם ברוח.



15.14 שואל: אתמול ציינת, "האסיף הוא עכשיו. בתקופה זו אין שום סיבה לשלב מאמצים בכיוון חריגות אלה כלפי אריכות-ימים, אלא לעודד חריגות כלפי חיפוש אחר ליבו של העצמי. שכן מה ששוכן בבירור בשדה אנרגיית הקרן-הסגולה יקבע את תוצאת האסיף של כל אחד ממכלולי השכל/גוף/רוח." תוכל לומר לנו כיצד לחפש, או את הדרך הטובה ביותר לחפש, אחר לב העצמי?


רא: אני רא. נתנו לכם מידע זה במספר ניסוחים. יחד עם זאת, אנו יכולים רק לומר שהחומר הדורש את הבנתכם הוא העצמי: מכלול השכל/גוף/רוח. נִתָּן לכם מידע אודות ריפוי, כפי שאתם מכנים חריגה זו.

בהקשר כללי יותר, את מידע זה ניתן לראות כדרכים להבנת העצמי.


הבנת, חווית, קבלת ומיזוג העצמי עם העצמי ועם העצמי-האחר, ולבסוף, עם הבורא, היא הדרך ללב העצמי. בכל חלק אינפיניטסימלי של עצמכם שוכן האחד בכל עוצמתו. לפיכך, אנו יכולים רק לעודד קווי הרהור אלו, תוך שאנו מציינים, תמיד, את התנאי המקדים של מדיטציה, הרהור או תפילה כאמצעי לְשַׁלֵּב בין או להשתמש במגוון הבנות באופן סובייקטיבי/אובייקטיבי כדי לשפר את תהליך החיפוש. ללא שיטה כזו של היפוך התהליך האנליטי, אחד לא יוכל לְשַׁלֵּב באַחְדוּת את ההבנות הרבות שהושגו בחיפוש שכזה.


17.14 שואל: האם אני תמיד מדבר אל אותו חלק אינדיבידואלי של תודעה בכל אחד מהמפגשים?


רא: אני רא. אתה מדבר אל אותה הישות דרך ערוץ תקשור או כלי. כלי זו היא, לעיתים, בעלת אנרגיה חיונית מופחתת. זה יעכב לפעמים את מהלך העניינים שלנו. אולם, לכלי זו יש מידה רבה של נאמנות למשימה והיא נותנת את כל מה שיש לה למשימה זו. לפיכך, באפשרותנו להמשיך אפילו כאשר האנרגיה נמוכה. זו הסיבה שאנו בדרך כלל מדברים על סיום המפגש בשל הערכתנו את רמות האנרגיה החיונית של הכלי.


 

19.13 שואל: אֹמַר אמירה ביחס להבנתי, אם כן, ואשאל אם אני צודק. קיים, מה שהייתי מכנה, זָרָז פיזי שפועל כל הזמן על הישויות בדחיסות השלישית. אני מניח שזה תִּפְקֵד בערך באותו האופן גם בדחיסות השנייה. זה זָרָז שפועל דרך מה שאנחנו מכנים כאב ורגש.


האם הסיבה העיקרית להיחלשות הגוף הפיזי ולהעלמת שיער הגוף וכו׳, היא כדי שזָרָז זה יפעל באופן חזק יותר על השכל ובכך ייצור את התהליך האבולוציוני?

 

רא: אני רא. זה לא לגמרי נכון, על אף שזה קרוב מאד לחריגות ההבנה שלנו.

 

שקול, אם תרצה, את העץ כדוגמא. הוא עצמאי[1]. שקול, אם תרצה, את הישות מהדחיסות-השלישית. היא עצמאית רק דרך קושי ומחסור. קשה ללמוד לבד, שכן ישנה מגבלה מֻבְנֵית, אשר היא בו-זמנית המַעֲלָה הגדולה והמגבלה הגדולה של הדחיסות השלישית. זהו השכל הרציונלי/אינטואיטיבי.

 

לפיכך, ההיחלשות של המֶרְכָּב הפיזי, כפי שאתם מכנים אותו, תוכננה לגרום לחריגה בישויות כלפי נטייה-מוקדמת להתמודד האחת עם השנייה. כך, ניתן להתחיל בשיעורים המתקרבים לידיעת אהבה.

 

זָרָז זה נֶחְלָק אז בין אנשים כחלק חשוב בהתפתחות של כל עַצְמִי, וגם בחוויות העַצְמִי בבדידות ובמיזוג[2] של כל חוויה דרך מדיטציה. הדרך המהירה ביותר ללמוד היא להתמודד עם עַצְמִי-אחרים. זהו זָרָז גדול בהרבה מאשר התמודדות עם העַצְמִי. התמודדות עם העַצְמִי ללא עַצְמִי-אחרים משולה למגורים בלי מה שהייתם מכנים מַרְאוֹת. כך, העַצְמִי אינו יכול לראות את פירות הֲוָיָתוֹ. לפיכך, כל אחד יכול לעזור לכל אחד אחר דרך שיקוף. זוהי גם סיבה עיקרית להיחלשות המֶרְכָּב הפיזי, כפי שאתם מכנים את המכלול הפיזי.


[1] הערת המתרגם: תרגומים חלופיים אפשריים הם "עוֹמֵד בִּרְשׁוּת עַצְמוֹ" או "בִּלְתִּי-תָּלוּי". מההקשר נראה שרא התכוונו לומר שהעץ מסוגל לספק את צרכיו שלו ללא תלות בישויות אחרות מהדחיסות השנייה. נתון לפרשנות. במקור: "Self-sufficient".

[2] הערת המתרגם: תרגום חלופי אפשרי הוא המונח הלועזי "סִינְתֵּזָה". במקור: "Synthesis".


©The Ra Contact 2018 by L/L Research (Louisville, KY) https://www.llresearch.org/he/

bottom of page