חוק האחד (רָא) עם ארז בטאט, פרק 72: איך עובדים קריסטלים ומה קורה לגוף, לרוח ולשכל אחרי המוות?
- Nili Gafni
- 8 בנוב׳ 2024
- זמן קריאה 9 דקות
עודכן: 26 בפבר׳
שאלות שעברנו עליהן: 29.23-34, 30.1-13
29.23: שואל: אוקיי. עכשיו, בהתהוות הבריאה, כאשר נוצרים האטומים מסיבובי הרטט, אשר הוא אור, הם מתמזגים באופן מסוים לפעמים. הם מוצאים מרחקים, מרחקים בין-אטומיים האחד מהשני, במרחק מדויק ומייצרים מבנה סריגי אותו אנו מכנים קְרִיסְטָלִי[1].
הערת המתרגם: לגבי המילה קריסטלי - אמנם לאורך הספר נשמר המונח המקורי כפי שמופיע בלועזית, אך חשוב לציין כי תרגום חלופי תקני בעברית הוא "גבישי". במקור: "Crystalline".
אני מנחש שבגלל היווצרות המבנה הקריסטלי המדויק מאנרגיה אינטליגנטית, אפשר, באמצעות טכניקה מסוימת, להשתמש באנרגיה אינטליגנטית ולהביא אותה לתוך האשליה הפיזית על ידי עבודה דרך המבנה הקריסטלי. האם זה נכון?
רא: אני רא. זה נכון כל עוד המבנה הקריסטלי הפיזי נטען על ידי מכלול שכל/גוף/רוח המגובש כקריסטל, או המוּסְדָּר, או המאוזן בהתאמה.
29.24: שואל: אני לא רוצה לסטות לנושאים חסרי חשיבות או לנושאים שלא מובילים אותנו להבנה טובה יותר של מנגנון הצמיחה שלנו, אשר מוביל אותנו לדברים שאינם ברי-חלוף, אבל קשה לפעמים לראות בדיוק לאיזה כיוון ללכת. ברצוני לחקור קצת יותר את מושג הקריסטלים ואיך ניתן להשתמש בהם.
אני מניח אם כן ממה שאמרת שעל מנת להשתמש בקריסטל לצורך שימוש באנרגיה אינטליגנטית, הכרחי להיות בעל מכלול שכל/גוף/רוח אשר, באופן חלקי, חסר-חריגות. האם זה מספק, או שצריך — האם זה נכון?
רא: אני רא. זה נכון במפורש.
29.25: שואל: חייבת להיות נקודה שבה הסרת החריגה מגיעה למינימום הנדרש על מנת להשתמש בקריסטל לצורך שימוש באנרגיה אינטליגנטית. האם זה נכון?
רא: אני רא. זה נכון רק אם יובן, הבה נאמר, שלכל מכלול שכל/גוף/רוח יש נקודה ייחודית שכזו משלו.
29.26: שואל: האם תוכל לומר לי מדוע לכל מכלול שכל/גוף/רוח יש את נקודת הסרת-החריגה הייחודית הזו?
רא: אני רא. כל מכלול שכל/גוף/רוח הוא חלק ייחודי מהבורא האחד.
29.27: שואל: אז אתה אומר שאין רמה יחידה של, הבה נאמר, טָהֳרָה, הנחוצה לשימוש באנרגיה אינטליגנטית דרך קריסטלים, אלא שיכולה להיות שׁוֹנוּת רחבה בכמות החריגה שמותר שתהיה לישות. אך כל ישות צריכה להגיע לנקודה המסוימת שלה של, מה שאכנה אולי, הַמְרָצַת היכולת. האם זה נכון?
רא: אני רא. זה לא נכון. הצורך הוא שמכלול שכל/גוף/רוח יהיה באיזון מסוים, האיזון הזה לפיכך מאפשר לו להגיע לרמה מְדוּדָה של היעדר-חריגה. הקשיים הקריטיים ייחודיים לכל מכלול שכל/גוף/רוח עקב הזיקוקים[2] החווייתיים אשר, בכללותם, הם, הבה נאמר, הווית הקרן-הסגולה של כל ישות שכזו.
הערת המתרגם: לגבי המילה זיקוקים - יש להדגיש כי המונח נובע משם הפועל "לְזַקֵּק". מדובר בתוצאת פעולת הזיקוק, בלשון רבים.
איזון זה הוא מה שנחוץ על מנת שתתבצע עבודה בחיפוש אחר השער לאינסוף האינטליגנטי דרך השימוש בקריסטלים או דרך כל שימוש אחר שהוא. לא קיים טבע קריסטלי, של מכלול שכל/גוף/רוח, אשר זהה לאחר. דרישות החריגה, מבחינת רטט, קבועות.
29.28: שואל: אני מבין. אז אם אתה מסוגל לקרוא את הקרן הסגולה של ישות, לראות קרן זו, האם אפשרי אז לקבוע מיידית האם הישות תהיה מסוגלת להשתמש בקריסטלים לצורך שימוש באנרגיה אינטליגנטית?
רא: אני רא. לעשות זאת אפשרי עבור ישות מהמימד החמישי ומעלה.
29.29: שואל: האם אפשרי עבורך לומר לי כיצד ישות שהשיגה, באופן מספק, את כשירות הקרן-הסגולה הנדרשת, עושה שימוש בקריסטל, אוֹמָר, כיצד מתאפשר לישות להשתמש בקריסטל או איך כדאי שתשתמש בקריסטל?
רא: אני רא. השער לאינסוף האינטליגנטי נובע, הבה נאמר, מהרטט האוֹהֵד, במצב מאוזן, בליווי הרצון לשרת, הרצון לחפש.
29.30: שואל: אבל האם אתה יכול לומר לי מה בדיוק הישות הייתה עושה עם הקריסטל על מנת להשתמש בו למטרת החיפוש אחר האינסוף האינטליגנטי?
רא: אני רא. השימוש בקריסטל, בהתגשמות פיזית, הוא אותו שימוש שבו הישות בעלת הטבע הקריסטלי טוענת את הקריסטל הפיזי הַמוּסְדָּר בחיפוש זה, ובכך מאפשרת לו לרטוט בהרמוניה, וגם להפוך לזרז, או לשער, דרכו האינסוף האינטליגנטי עשוי לפיכך להפוך לאנרגיה אינטליגנטית, קריסטל זה משמש כאנלוגי לקרן-הסגולה של השכל/גוף/רוח שבמתכונת חסרת-חריגה, באופן יחסי.
29.31: שואל: האם זה בכלל אפשרי עבורך להדריך אותנו על שימושים ספציפיים בקריסטלים?
רא: אני רא. זה אפשרי. ישנם דברים ש-, כפי שאנו מחשיבים, אין זה יעיל לומר לכם עקב הפרה אפשרית של רצונכם החופשי. ישויות מהקונפדרציה טעו בזה בעבר. השימושים בקריסטל, כפי שאתם יודעים, כוללים את השימוש לצורך ריפוי, עבור כוח, ואפילו לשם התפתחות[3] צורות-חיים. אנו חשים שאין זה חכם להציע הדרכה בזמן זה מכיוון שהעמים שלכם הראו נטיה להשתמש במקורות כוח, שטבען שוחר-שלום, מִסִּיבּוֹת דיסהרמוניות.
הערת המתרגם: המילה התפתחות עשויה להיות גם "פיתוח". נתון לפרשנות. במקור: "Development".
29.32: שואל: אז אני מניח שמה שעדיף שנגיע אליו— עכשיו שהתחקינו אחר נתיב הבריאה לפחות עד למבנה הקריסטלי— עדיף לנו להתרכז בהתפתחות המחשבה ובנתיב החיפוש שלה אחר האינסוף האינטליגנטי.
יצרנו, בגלקסיה הגדולה של הלוגוס, מספר גדול מאוד של פלנטות. כאשר פלנטות אלו מתפתחות, האם אפשרי עבורך לתת לי דוגמה להתפתחויות פלנטריות שונות, במה שהייתי מכנה מובן מטאפיזי, הקשורות להתפתחות התודעה ולקטבים שלה ברחבי הגלקסיה? במילים אחרות, אני מאמין שחלק מהפלנטות הללו מתפתחות די במהירות לפלנטות בדחיסות גבוהה יותר ולחלק זה לוקח יותר זמן. האם תוכל לתת לי מושג כלשהו על ההתפתחות הזו?
רא: אני רא. זו תהיה השאלה המלאה האחרונה למפגש זה.
הלוגוס המסוים של הגלקסיה העיקרית שלכם השתמש בחלק גדול מהחומר המְלוּכָּד[4] שלו על מנת לשקף את הווית הבורא.
הערת המתרגם: על-מנת למנוע בלבול לגבי השימוש במונח ״מלוכד״ כפי שתורגם במופעים קודמים במפגש זה, תרגום חלופי אפשרי הוא "מְמוּזָּג". במקור: "Coalesced".
במובן הזה ישנו חלק גדול מהמערכת הגלקטית שלכם שאין בו את ההתקדמות שאתה מדבר עליה, אך הוא שוכן מבחינה רוחנית כחלק מהלוגוס. בקרב אותן ישויות עליהן תודעה שוכנת, יש, כפי שאתה משער, מגוון תקופות זמן/מרחב שבמהלכן דחיסויות החוויה הגבוהות יותר מושגות על ידי תודעה.
האם זה עונה על דרישות השאלה שלך?
29.33: שואל: אני אלמד את זה ואולי מחר יהיה לי משהו מכיוון שאני לא רוצה לעייף את הכלי יתר על המידה. אם יש לך זמן לשאלה קצרה, לכלי הייתה שאלה ואני אקרא אותה.
הכלי אינה מעוניינת לבצע עבודת ריפוי פיזית. היא כבר עושה איזון רוחני באמצעות הידיים. האם היא יכולה לקרוא את מידע הריפוי הפרטי מבלי לעשות ריפוי פיזי? אני מניח שהיא מתכוונת לשאול האם היא יכולה לקרוא את המידע מבלי ליצור בעיות בדפוסי חייה? היא לא רוצה לגרום להפחתת הקוטביות החיובית. האם היא יכולה לקרוא את המידע הזה תחת תנאים אלו?
רא: אני רא. נדבר בקצרה עקב העובדה שאנו מנסים לשמר את האנרגיות החיוניות של הכלי לאורך תקופת שלושת החודשים עליה דיברנו.
לישות זו יש היסטוריה חוויתית של ריפוי ברמות אחרות ממה שנקרא הרמה הפיזית. לפיכך, מקובל שייקרא מידע זה. אולם, תרגיל האש לעולם לא יבוצע על ידי כלי זו, מכיוון שבצורה החזקה יותר הוא משמש לריפוי הפיזי.
האם יש שאלה קצרה נוספת לפני שנסיים?
[1] הערת המתרגם: אמנם לאורך הספר נשמר המונח המקורי כפי שמופיע בלועזית, אך חשוב לציין כי תרגום חלופי תקני בעברית הוא "גבישי". במקור: "Crystalline".
[2] הערת המתרגם: יש להדגיש כי המונח נובע משם הפועל "לְזַקֵּק". מדובר בתוצאת פעולת הזיקוק, בלשון רבים.
[3] הערת המתרגם: זה עשוי להיות גם "פיתוח". נתון לפרשנות. במקור: "Development".
[4] הערת המתרגם: על-מנת למנוע בלבול לגבי השימוש במונח כפי שתורגם במופעים קודמים במפגש זה, תרגום חלופי אפשרי הוא "מְמוּזָּג". במקור: "Coalesced".
30.1 שואל: אני הולך לומר אמירה ואז אאפשר לך לתקן אותה במידה ועשיתי טעויות כלשהן. זו האמירה: הבריאה היא ישות אחת או אחדות. אם רק ישות אחת קיימת, אז המושג היחיד של שירות הוא שירות לעצמי. אם ישות יחידה זו מתחלקת, אז נולדת התפיסה של שירות של חלק אחד מחלקיה לחלק האחר. מתפיסה זו נובע השוויון בין שירות לעצמי לשירות לאחרים.
נראה שכאשר הלוגוס התחלק, החלקים היו עשויים לבחור מבין כל אחד מהכיוונים הללו. אני מניח שכאשר ישויות אינדיבידואליות צצות במרחב/זמן יש להן קוטביות. האם אמירה זו נכונה?
רא: אני רא. אמירה זו חדת-הבחנה למדי ונכונה עד למשפט האחרון, בו אנו מציינים שהקטבים מתחילים להיחקר רק בנקודה בה ישות מהדחיסות השלישית נהיית מודעת לאפשרות הבחירה בין המושג, או החריגה, של שירות העצמי לבין שירות לאחרים. זה מסמן את הסיום של מה שבאפשרותכם לקרוא לו שלב היעדר תודעת העצמי, או התמים, של מודעות תודעתית.
30.2 שואל: תודה לך. האם תוכל להגדיר שכל, גוף ורוח, בנפרד?
רא: אני רא. מונחים אלו כולם מונחי תיאור פשטניים המשתווים למכלול מוקדי אנרגיה; הגוף, כפי שאתם קוראים לו, הוא החומר של הדחיסות אותה אתם חווים במרחב/זמן או בזמן/מרחב נתון; מכלול חומרים זה זמין לחריגוֹת של מה שהייתם מכנים ההתגלמות הפיזית.
השכל הוא מכלול המשקף את הזרימות-פנימה של הרוח ואת הזרימות-מעלה של מכלול הגוף. הוא מכיל את מה שאתם מכירים כתחושות, רגשות, ומחשבות אינטלקטואליות במורכבויותיו התודעתיות יותר. אם ננוע יותר מטה בעץ השכל נראה את האינטואיציה, אשר היא טבעו של השכל הנמצא יותר במגע, או בהתאמה, עם שלמות ההוויה הכוללת. אם ננוע מטה אל שורשי השכל נמצא את ההתקדמות התודעתית שבהדרגה הופכת מהזיכרון האישי, לזיכרון הגזעי, לזרמי הקוסמוס, ובכך היא הופכת למקשרת הישירה של המעבורת הזו, אותה אנו מכנים מכלול הרוח.
מכלול הרוח הזה הוא הערוץ בו הזרמים האוניברסליים, הפלנטריים והאישיים המגוונים יכולים להיות מתועלים פנימה אל שורשי התודעה, ושבעזרתו התודעה יכולה להיות מתועלת לשער האינסוף האינטליגנטי דרך האנרגיה האינטליגנטית המאוזנת של הגוף והשכל.[1]
הערת העורך: על מנת לראות המחשה למטאפורת עץ השכל, גשו לסדרת המשאבים.
אתם תראו דרך סדרת האמירות המוחלטות הללו שהשכל, הגוף והרוח שזורים זה בזה באופן שאינו ניתן להפרדה ואינם יכולים להמשיך האחד ללא השני. לפיכך אנו מתייחסים למכלול השכל/גוף/רוח במקום לנסות לעסוק בהם בנפרד, שכן העבודה, הבה נאמר, שאתם עושים במהלך החוויות שלכם נעשית דרך האינטראקציה בין שלושת המרכיבים הללו, ולא דרך כל אחד בנפרד.
30.3 שואל: במוֹתֵנוּ הפיזי, כפי שאנו קוראים לו, מדחיסות ספציפית זו ומחוויית הגלגול הנוכחית, אנו מאבדים את הגוף הכימי הזה. האם מיד לאחר אובדן גוף כימי זה, אנו שומרים על גוף מסוג אחר? האם עדיין יש מכלול שכל/גוף/רוח בנקודה זו?
רא: אני רא. זה נכון. מכלול השכל/גוף/רוח נותר די בשלמותו; מכלול הגוף הפיזי אותו אתה כעת מייחס למונח "גוף" מהווה התגלמות של מכלול גוף דחוס יותר, מיודע באופן אינטליגנטי יותר, ועוצמתי יותר.
30.4 שואל: האם ישנו איזשהו אובדן לשכל או לרוח לאחר מעבר זה לו אנו קוראים מוות או שנוצרת איזושהי פגיעה באחד מהם כתוצאה מאובדן הגוף הכימי הזה שיש לנו כעת?
רא: אני רא. במונחים שלכם, ישנו אובדן גדול של מכלול השכל בשל העובדה שחלק ניכר מהפעילות בעלת האופי השכלי שאתם מודעים לה במהלך חווית רצף המרחב/זמן הזה הוא אשליה שטחית, באותה המידה שמכלול הגוף הכימי הוא כזה.
במונחים אחרים, לא נאבד אובד שום דבר בעל חשיבות; האופי, או, הבה נאמר, הזיקוק הטהור של הרגשות וההטיות, או החריגות והתבונות, אם תרצו, הופך ברור בפעם הראשונה, הבה נאמר; ישנה, על פי רוב, התעלמות או המעטה בערכן של הרגשות, התבונות והחריגוֹת המוּטוֹת הטהורות הללו לאורך חווית החיים הפיזית.
במונחים רוחניים, ערוץ זה נפתח אז במידה רבה כתוצאה מהיעדר הצורך במאפיין השכחה של הדחיסות השלישית.
30.5 שואל: ברצוני לדעת את מקורם של מכלולי השכל/גוף/רוח. איך, תוך מבט לאחור ככל הנדרש, האם ה — האם מקורם ברוח היוצרת שכל ושכל היוצר גוף? האם תוכל לומר לי זאת?
רא: אני רא. נבקש ממך לשקול שאתה מנסה להתחקות אחר אבולוציה. אבולוציה זו היא כפי שתיארנו קודם לכן:[2] התודעה היא, בתחילה, בדחיסות הראשונה, ללא תנועה, דבר אקראי.
הערת העורך: תואר קודם לכן ב - 13.15-21.
בין אם באפשרותך לקרוא לזה מכלול שכל או גוף - מדובר בבעיה סמנטית. אנו קוראים לזה מכלול שכל/גוף, כשאנו מודעים תמיד לכך שבחלקיק[3] המזערי הפשוט ביותר של המכלול הזה קיים, בשלמותו, הבורא האחד האינסופי.
הערת המתרגם: תרגום חלופי אפשרי למילה מזערי הוא "קמצוץ". במקור: "iota".
מכלול שכל/גוף זה, אם כן, מגלה בדחיסות השנייה את הגדילה והפניה לעבר האור, ובאופן זה מעורר את מה שבאפשרותכם לכנות מכלול הרוח, זה אשר מעצים את התנועה הספירלית כלפי מעלה לעבר האהבה והאור של הבורא האינסופי.
התוספת של מכלול רוח זה, על אף היותה תוספת לכאורה ולא ממשית, בהיותה קיימת באופן פוטנציאלי מתחילת המרחב/זמן, מביאה את עצמה לכדי שלמות ע"י סיום ההתבגרות לתוך הדחיסות השלישית. כאשר מכלול השכל/גוף/רוח נהיה מודע לאפשרות של שירות לעצמי או לעצמי-אחר, אז מכלול השכל/גוף/רוח מופעל.
30.6 שואל: תודה. אין בכוונתי לדון בנושאים שכיסינו בעבר, אך לפעמים זה מועיל לנסח מחדש מושגים אלו לצורך בהירות מלאה, שכן מילים הן כלי דל עבור מה שאנו עוסקים בו.
רק כנקודה חולפת, תהיתי, ב… על פלנטה זו, במהלך הדחיסות השנייה, אני מאמין שהייתה באותו זמן/מרחב התיישבות של ישויות דו-רגליות, ושל מה שאנו מכנים הדינוזאורים. האם זה נכון?
רא: אני רא. זה נכון.
30.7 שואל: ניתן לומר שנראה שיש אי-תאימות בין שני סוגי הישויות הללו. איני יודע. האם תוכל לומר לי את הסיבה מאחורי אכלוס של שני סוגי הישויות באותו מרחב/זמן?
רא: אני רא. שקול את פעולותיו של הרצון החופשי, כפי שהן מיושמות באבולוציה. ישנם מסלולים שמכלול השכל/גוף נע בהם בניסיון לשרוד, להתרבות, ולחפש בדרכו שלו את מה שמורגש באופן לא-מודע כפוטנציאל לצמיחה; שתי זירות, או מסלולים אלו של התפתחות, הם שניים מני רבים.
30.8 שואל: אני מבין. תוכנית חדשות שראיתי לפני כשבועיים העלתה את השאלה מדוע הדינוזאורים נעלמו, ניתן לומר, מכוכב הלכת שלנו באופן פתאומי. אני יודע שזה לא חשוב, אך רק תהיתי מה הייתה הסיבה.
רא: אני רא. ישויות אלה לא יכלו להזין את מכלולי הגוף שלהן.
30.9 שואל: עכשיו, בדחיסות השנייה מושג הרבייה הדו-מינית צץ לראשונה. האם זה נכון?
רא: אני רא. זה נכון.
30.10 שואל: האם תוכל לומר לי את הפילוסופיה מאחורי מנגנון זה של רביית מכלול הגוף?
רא: אני רא. הדחיסות השנייה היא כזו שבה מונח הבסיס לעבודת הדחיסות השלישית. מנקודת מבט זו ניתן לראות כי מנגנוני הרבייה הבסיסיים נכנעים לפוטנציאל אדיר של שירות לעצמי-אחר ולעצמי בדחיסות השלישית; זה מתקיים לא רק ע"י פונקציות של העברת אנרגיה, אלא גם באמצעות מגוון השירותים המבוצעים, בשל המגע ההדוק של אלו ש— הבה נאמר, נמשכים מגנטית זה לזה; ולפיכך בידי הישויות הללו ההזדמנויות לסוגים רבים של שירות שאינם זמינים לישות העצמאית.
30.11 שואל: האם הסיבה הבסיסית, המקורית לכך, הייתה להגדיל את ההזדמנות לחוויות של הבורא האחד? האם זה נכון?
רא: אני רא. זה לא רק נכון, אלא המפתח למתרחש בכל הדחיסויות.
30.12 שואל: האם תהליך הרבייה הדו-מינית, או הפילוסופיה שלו, משחקים תפקיד בצמיחה הרוחנית של ישויות הדחיסות השנייה?
רא: אני רא. במקרים בודדים כך הדבר בשל תפיסות יְעִילוֹת מצד ישויות או מינים. ברוב המקרים, לא כך המצב בדחיסות השנייה, בהיות הפוטנציאלים הרוחניים מנת חלקם של אלו מהדחיסות השלישית.
30.13 שואל: תהיתי האם החתול הזכר, גנדלף, הפיק תועלת באופן כלשהו ממנגנון זה, או ממנגנונים אחרים, בהגדלת הפוטנציאל הרוחני או ההבנה הרוחנית.
רא: אני רא. אנו בוחנים מידע זה ומגלים שאינו מזיק. הישות מהדחיסות השנייה, רטט הקול גנדלף, היא דוגמא נדירה מהמין שלה, ראשית בגלל אינדיבידואליזציה קודמת, ושנית בגלל מידה גדולה של השקעה בחוויית החיים הנוכחית. זהו הזרז הגדול ביותר בהתקדמותה של ישות זו.
זה מאוד חריג, כפי שכבר ציינו. אולם, חוויות הרבייה הדו-מינית שהיו אופייניות לישות גנדלף, היו, במידה מועטה, בעלות תועלת רוחנית בשל מערכת יחסים חריגה עם ישות אחרת, כזו אשר גם אותה הייתם מכנים חתול. ישות זו גם היא בעלת השקעה או נטייה יוצאת-דופן כלפי הדחיסות השלישית, מחוויות חיים קודמות. לפיכך ההתהוות של מה שניתן לזהות כאהבה אכן התקיימה במערכת יחסים זו.
[1] הערת העורך: על מנת לראות המחשה למטאפורת עץ השכל, גשו לסדרת המשאבים.
[2] הערת העורך: תואר קודם לכן ב - 13.15-21.
[3] הערת המתרגם: תרגום חלופי אפשרי הוא "קמצוץ". במקור: "iota".
©The Ra Contact 2018 by L/L Research (Louisville, KY) https://www.llresearch.org/he/